زندگی نامه مسعود نیکدستی


زندگی نامه مسعود نیکدستی از زبان خودش:

اینجانب مسعود نیکدستی در بیست و ششم اسفندماه یکهزار و سیصد و پنجاه و پنج در خانواده‌ای متدین و مذهبی و در یکی از محله‌های قدیمی اصفهان به نام درب امام، متولد شدم.

تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان شهید عمرو به اتمام رساندم. مدرسه راهنمایی شهید ربانی واقع در خیابان ابن سینا محل تحصیل دوران راهنمایی من بود و از خصوصیات این دو دوره این بود که همیشه جزو شاگردهای ممتازبودم. دبیرستانهای هاشمی رفسنجانی، علامه مجلسی و غیرانتفاعی امیدآیندگان مکان‌های تحصیل من در چهار سال دوران دبیرستان بود که در رشته علوم تجربی مشغول تحصیل بودم که در سال 1374 به قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان منتج شد و این ثمره عنایت خداوند سبحان و تلاش‌های فشرده ی‌ماه‌های آخر قبل از کنکور 74 بود.
تحصیلات دانشگاهی را در اسفندماه 1380 با موفقیت و با دفاع از پایان‌‌نامه و اخذ مدرک دکترای دندانپزشکی به اتمام رساندم.
تأسیس مطب دندانپزشکی در سال 1382 نقطه عطفی در زندگی من محسوب می‌شود. اشتیاقم در راه گسترش خدمات به هم میهنان عزیز و اعتلای سلامت جامعه در سال 1383 با تأسیس کلینیک دندانپزشکی شبانه‌روزی امام حسین‌(ع) در شهرستان خمینی‌شهر اصفهان به اوج خود رسید.این کلینیک هم‌اکنون بعد از گذشت چندین سال یکی از فعالترین مراکز درمانی دندان پزشکی شبانه‌روزی در سطح استان اصفهان می‌باشد. حدود 20 تن از دندان پزشکان و متخصصان دندان پزشکی در این مکان شاغل می‌باشند. ثمره این فعالیت‌ها در کنار خادمی آستان مقدس قرآن کریم منجر به معرفی شدن اینجانب به عنوان جراح- دندانپزشک نمونه سال 1389 گردید که موجب بسی شکرگزاری حضرت باری تعالی می‌باشد.
اما از اوان کودکی با توجه به محیط مساعد و مناسب خانواده و تشویق و ترغیب مادرم و حمایتهای پدرم« رحمت الله علیهم» یعنی در سن 8 سالگی با قرآن این کتاب مقدس و آسمانی مأنوس بودم. جرقه‌ این عشق سرشار توسط استاد مرتضی بشیری از دوستان و اساتید دلسوز بنده زده شد که بحمدا... تا کنون نیز ادامه داشته و ببیشتر نیز شده است.
حضور مستمر در جلسات قرآن و کسب مهارت‌های قرآنی بر لذت و اشتیاق من می‌افزود و احساس کردم خداوند در کنار سایر نعمات موهبت ویژه‌ای به من عنایت فرموده و آن صوت خوش است.
کشف این استعداد و هدایت آن توسط استاد و سعی و پشتکار و همت خودم باعث شد در روخوانی، روانخوانی، ترتیل و تجوید و نغمات و الحان قرآن موفقیت‌های چشم‌‌گیری بدست آورم.
بخاطر دارم تلاوت را با تقلید از سوره مائده استاد عبدالباسط آغاز نمودم در ادامه به سبک استاد محمد صدیق منشاوی روی آوردم و تلاوتهای زیادی از این استاد را به خوبی و با رعایت ظرائف و جزئیات تقلید کردم و سپس نغمات استاد منشاوی را برروی سایر آیات پیاده می‌کردم و همه از شنیدن آن لذت می‌بردند یعنی قرآن را با همان حال و هوا و همان حزنی که در صدا و طریقه منشاوی وجودداشت تلاوت می‌کردم.
از دیگر اساتیدی که در نوجوانی از محضرشان بهره‌های فراوانی بردم جناب استاد سید ناصر رضوی، مرحوم استاد بدیع صنایع، استاد حسین وفائی و استاد رسول گرهری فر می باشند. به یاد دارم چهارشنبه شب‌ها منزل آقای محمودیان می‌رفتم و از محضر استاد وفایی استفاده می‌کردم. شاید بتوان گفت شرکت در جلسات قرآن در طول هفته به بهترین تفریح و برنامه جانبی من در کنار تحصیل تبدیل شده بود.
از جمله علل و عواملی که هم در پیشرفت امور قرآنی و هم در روابط اجتماعی و زندگی با نشاط من اثر گذاشت، تشکیل و تأسیس گروه تواشیح و همخوانی فلق در سال 1367 بود که بنا به پیشنهاد استاد رضوی و به سرپرستی استاد مرتضی بشیری شروع به فعالیت نمود.
سایر اعضا اولیه این گروه عبارت بودند از آقایان غزالی مصلحی، یدا.. پور، گوهری فر، فاتحی و پور احسان. این گروه زمانی در اصفهان مشغول فعالیت بود که هنوز هنر تواشیح در کشور به این اندازه رونق پیدا نکرده بود. رویکرد گروه بیشتر به صورت همخوانی قرآن کریم و تقلید از گروه‌های تواشیح سوری و مصری بود که بحمدا... کارهای مطلوبی صورت گرفت از جمله در سال‌های 1369 و 1370 و 1371 در برنامه کودک و نوجوان شبکه یک برنامه‌های زیبای گروه فلق پخش می‌گردید که خود این برنامه ها نوجوانان و جوانان زیادی را در کشور به قرآن و هنر زیبای تواشیح خوانی سوق می‌داد و جذب می‌نمود از جمله فعالیت‌های فرهنگی دیگری که در کنار دوستان گروه فلق انجام می‌دادیم می‌توان به اجرای برنامه در شهرها و روستاهای مختلف کشورپهناورمان همچنین ممالک اسلامی از جمله عربستان، پاکستان ، سوریه، لبنان ، ترکیه، هندوستان، بلغارستان، صربستان و غیره اشاره نمود. گروه فلق در مسابقات متعددی شرکت نمود و رتبه های خوبی را به خود اختصاص داد .اما بهترین آنها کسب رتبه اول تواشیح و همخوانی کل کشور در مسابقات اوقاف در سال 1387 بود. ثمرۀ این پیروزی، چشیدن طعم شیرین مناجات با خدا در سفر به سرزمین وحی مکه مکرمه و مدینه منوره بود.«الحمد لله»و بسیار خدا را شاکرم که از بدو تأسیس تا به حال که قریب به 23 سال می‌گذرد توفیق همنشینی با دوستان گروه فلق را دارم و در فراز و فرودهای این دوران به کسب تجربه پرداخته‌ام.
نکته حائز اهمیت توجه به تحصیل علم و دانش بود . از آنجا که مؤمن باید به دو سلاح علم و ایمان مسلط و مجهز باشد. من همواره دقت به امور درسی و تحصیلی را در صدر کارهای خود قرار می‌دادم و با برنامه‌ریزی، فعالیت‌های قرآنی هم داشتم، البته برکت همنشینی و انس و ارتباط با قرآن کریم همۀ زندگی انسانی را با رشد و جهش مواجه می‌سازد بالطبع من هم بی‌نصیب نبودم و خداوند ابواب رحمت خود را برروی من گشود.
با ورود قاریان بزرگ مصر، خاصۀ استاد شحات محمد انور به ایران و اصفهان و آشنایی قاریان قرآن با الحان و نغمات نسل دیگری از قاریان مصر، من هم به شیوۀ این استاد روی آوردم.فی الواقع استاد شحات با ارائه تلاوتهای زیبای خود درایران موجی در بین قاریان ایجاد کرد و بسیاری از جوانان را جذب زیبایی‌های قرائت قرآن نمود.تقلید از شیوه استاد شحات و استماع دقیق تلاوتهای زیبای این استاد تلاوت های من را متنوع نمود و اکنون با استفاده از نغمات و سبک‌های اساتیدی همچون مصطفی اسماعیل، حصّان، کامل یوسف، محمد عمران، محمد اللیثی و طاروتی سعی می‌کنم مفاهیم آیات را متناسب با تأثیرات روانی مقامات موسیقی عرب و متدهای مختلف طوری تلاوت کنم که بر جان مستمع بنشیند و از آن تأثیر پذیرد.
در ادامه تلمذ از محضر اساتید از حضور اساتیدی چون استاد سعادت نیا، استاد همدانی نیز بهره گرفتم و در سال‌های اخیر از محضر دو تن از اساتید بنام کشور یعنی استاد دکتر محمدرضا ستوده نیا « اختلاف قرائت » و استاد غلامرضا شاهمیوه اصفهانی « الحان و نغمه های قرآنی» را بهتر آموختم و بهره های وافری بردم. که در این مجال از تمامی خادمان قرآن کریم بویژه اساتید گرانقدری که در پیشرفت اینجانب مؤثر بودند تقدیر و تشکر بعمل می آورم.
اما اولین مسابقۀ مهم و قابل ذکری که در آن طعم پیروزی را چشیدم در سال 1370 یعنی در سن 15 سالگی در مسابقات بزرگسالان بود که در هتل کوثر اصفهان از طرف بنیاد جانبازان برگزار گردید و من در بین بزرگسالان رتبه سوم را کسب نمودم که بسیار مورد تعجب و همچنین تشویق اساتید قرارگرفتم.
سایر رتبه‌های اینجانب عبارتست از:
رتبه اول مسابقات قرآن دانشجویان در سطح کشور در سال 1381
رتبه اول مسابقات قرآن نیروی انتظامی در سطح کشور در سال 1381
رتبه اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح در سطح کشور در سال 1382
رتبه اول قرائت قرآن درمسابقات حفظ و قرائت قرآن اوقاف و امور خیریه در سطح کشور در سال 1388
رتبه اول قرائت قرآن در بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم ودر بین 60 کشور جهان در تهران سال 1389.
اینجانب در ابتدای شهریور ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و یک ، با بانویی بزرگوار، متدین ، صبور و مهربان ازدواج نمودم و ثمره این پیوند خدا پسند و موفق، پسر زیبایی است با نام آسمانی « محمد طه» که خداوند وهاب وی را در آخرین روز از شهریور ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و پنج به من و همسرم هدیه نمود. بدون شک بخشی از موفقیت خود را مرهون همراهی، شکیبایی و حمایتهای همسر عزیزم می دانم که در اینجا لازم میدانم از همه ی خوبی های ایشان سپاسگزاری بعمل آورم.